Vår strategi
Vår strategi
Erbjudandet tillväxtstrategi bygger på vår vision att vara nyckeln till din bostadsresa, vilket för oss betyder att bli destinationen för allt som har med Erbjudandet att göra. Vår strategi utgör ramverket för hur vi ska uppnå våra finansiella och strategiska mål. Den bygger på tre pelare fokuserade på våra viktigaste kundgrupper.
Konsumenter: Engagera – Öka engagemanget och stärka lojaliteten genom hela bostadsresan
Erbjudandet är den främsta aktören i att matcha bostadsköpare och -säljare i Sverige, med ett starkt varumärke, stor publik och hög konsumentpreferens. Vårt starka samarbete med fastighetsmäklare gör att vi kan samla den svenska bostadsmarknaden på en pålitlig och trovärdig plats, vilket bidrar till en bekväm, sömlös och effektiv upplevelse när du säljer eller köper en bostad eller när du bara undersöker marknaden.
Vi är fokuserade på att utveckla funktionaliteter som bidrar till rörlighet på marknaden samtidigt som vi skapar engagemang och långvariga relationer med konsumenter. Genom att förse konsumenterna med relevanta funktioner, information och fler skäl att spendera mer tid på Erbjudandet skapar vi samtidigt mervärden för våra affärspartners.
Bostadssäljare: Växa – Optimera säljarnas intäkter genom balans mellan produkt, paketering och pris
Som den största bostadsportalen i landet erbjuder Erbjudandet bästa möjliga förutsättningar för alla som säljer sin bostad att nå ett maximalt antal potentiella köpare. För att hjälpa bostadsförsäljare att få ut så mycket som möjligt av sin bostadsförsäljning har Erbjudandet tagit fram en rad mervärdesprodukter. Beroende på säljarens behov hjälper dessa produkter till att maximera synligheten av bostadsannonsen för Erbjudandet stora publik. Vi fortsätter att se ett växande antal säljare som väljer att investera i våra mervärdestjänster i takt med att vi förbättrar och utvecklar dessa produkter samtidigt som vi arbetar med paketering och prissättning.
Fastighetsmäklare och andra affärspartners: Omvandla – Bredda vår produktportfölj riktad mot företag
Erbjudandet har genom åren utvecklat en nära relation med våra affärspartners genom en bred produkt-portfölj till fastighetsmäklare, fastighetsutvecklare och andra annonsörer. Vi avser att fördjupa våra relationer ytterligare genom att hjälpa våra partners genom hela kundförvärvsprocessen på bättre sätt än vad som kan uppnås genom produkter som finns på marknaden idag. Eftersom fastighetsutvecklare och mäklare idag spenderar en relativt liten del av sina marknadsföringsbudgetar på Erbjudandet ser vi en stor potential i att ytterligare dra nytta av vår starka publikräckvidd och marknadsposition och hjälpa våra kunder på ännu bättre sätt än idag.