Vanliga frågor
Hur kan Erbjudandet lista så många butiker?
Erbjudandet listar alla produkter manuellt med tillgängliga produkter, butiker och priser oavsett om det gäller webbutiker eller vissa fysiska butiker.
Hur kan ni jämföra så många produkter?
Vissa delar av insamlingen av information är automatiserad, medan andra delar kräver manuellt arbete. Vi har ett stort team som manuellt samlar in information och arbetar dedikerat för att du som konsument ska få den mest relevanta informationen om produkter, butiker, tester och priser.
Hur uppdateras priserna?
Till allra största del så uppdateras priserna automatiskt minst en gång dagligen. För en hel del butiker uppdateras priserna oftare än så. PriceRunner garanterar dock inte att priserna är korrekta. Det är därför viktigt att du dubbelkollar priset på butikens sajt innan du genomför ett köp för att säkerställa att det pris du sett på Erbjudandet för en viss butik är aktuellt och korrekt.
Hur jämför ni priserna på en produkt?
Erbjudandet strävar efter att kunna visa alla priser som finns för dig. Vi visar priser oavsett om en butik är kund till Erbjudandet eller inte. Butikerna sorteras med lägst pris inklusive frakt högst upp och sedan i stigande ordning.
Vissa butiker kan av tekniska eller resursmässiga skäl sakna uppgift om fraktkostnad. De listas då längst ned i listan med texten "Uppgift saknas". Du kan alltid sortera om listorna så att de presenteras med pris utan frakt och kolla direkt på butikens sajt för att få information om fraktkostnader.
Det finns dock en del undantag som är värda att känna till. Erbjudandet jämför miljontals produkter från tusentals butiker och strävar efter att jämföra så många produkter som möjligt. Men det finns fortfarande många produkter som vi ännu inte hunnit prisjämföra. Dessa produkter visas ändå på Erbjudandet eftersom det kan vara en produkt som du söker efter. Det är inte säkert att sådana produkter, om flera butiker säljer samma produkt, sorteras i ordning med lägsta priser inklusive frakt högst upp.